Langeland Rotary Klub afholder succesfuldt åbent arrangement

Indsendt af Per Michael Larsen den 3.7.2024
Rotary Distrikt 1461 har i det seneste nummer af distriktsbladet skrevet følgende om Langeland Rotary Klubs åbne arrangement

I arbejdet med at fortælle flere om hvad Rotary og Langeland Rotary står for, afholdt man et "Åbent hus" arrangement med 16 potentielle nye Rotarianere som interessere deltagere. I månederne op til mødet havde man dels fået artikler i den lokale ugeavis, klubbens medlemmer havde været gode til at sprede program og invitation på sociale platforme ligesom en åben invitation blev delt i en "Langeland-gruppe" med over 7000 medlemmer. Det var super planlagt med 2 fantastisk spændende lokale ildsjæle som indlægsholdere og så vores guvernør.

Efterfølgende har medlemmerne bl.a. på Facebook skrevet:

Klubbens Præsident Thomas Rosenqvist bød velkommen og Restaurant Pichardt havde tændt grillen, så alle var mætte, inden der blev budt indenfor i “klublokalet” på Ørstedspavillionen.

Først præsenterede Distriksguvernør Peter Zinck hvad Rotary er for noget, og derefter fortalte hhv. Johnny Killerup og Carsten Holm om 2 af de store arrangementer der rammer Langeland denne sommer. Nemlig Gravel cykelløbet Langeland Rundt, og vores helt nye Ø-festival.

3 fremragende fortællere, der sendte alle vore gæster hjem med gode fortællinger.

Aftenen afsluttedes af klubbens Præsident Elect, der fortalte om klubbens kommende arrangementer, og inviterede alle de fremmødte til at deltage i yderligere møder, for at finde ud af om et medlemskab af Rotary kunne være noget.

Alt i alt en rigtig hyggelig og informativ aften, der fik præsenteret Langeland Rotary Klub fra sin bedste side.

Klubben har i øvrigt aftalt en opfølgning i forhold til alle deltagere både nu og efter sommerferien. Klubben står til rådighed, hvis andre klubber vil høste lidt inspiration.