Indsendt af Henrik Rønnest den 1.7.2024
Haderslev Hertug Hans Rotary Klub har fået ny præsident i klubben for 2024-25.

Haderslev Hertug Hans Rotary Klub har valgt ny præsident for Rotary året 1. juli 2024 til 30. juni 2025.

Klubbens medlemmer har således valgt den 56 -årige Helle Gamst Skov, der til daglig driver egen tandlægeklinik i Haderslev.

Helle Gamst Skov vil i det kommende præsident-år, - under det internationale tema: THE MAGIC OF ROTARY -, specielt sætte fokus på og diskutere, HVAD ER VIGTIGST? i en tid, hvor livet world- wide og også I Danmark er præget af krige, flygtningekrise, klimaforandringer, sundhedsvæsenet i forandring og meget, meget andet.

Der vil skulle træffes svære og store beslutninger og prioriteringer for at sikre menneskers trivsel, ja hele eksistens. Er vi klar til at træffe sådanne beslutninger, - også selvom nogle af dem er upopulære?

Hvordan bruger Rotary, også lokalt, sine mange kræfter og indsatser på at bidrage til at sikre et fremtidigt samfund, hvor mennesker lever i positiv og respektfuld sameksistens og i fællesskab skaber fremdrift til gavn for flest mulige?