Ny rotaract-klub i Haderslev/Sydjylland

Indsendt af Jens Ramsgaard Kaptain den 28.5.2024
Den 28. december 2023 blev Rotaract Klub 6100 med hjemsted i Haderslev officielt en Rotary-klub.

Der er hen over årene en del omskiftelighed i landkortet over Rotaractklubber, hvor nogle lukker og andre kommer til.

Det hænger givetvis sammen med, at unge mennesker naturligt nok er mere i bevægelse med mange skift, som at starte eller skifte uddannelser, måske skift til andre uddannelsessteder, ud i joblivet og ikke nødvendigvis der hvor man er uddannet.

Derfor er det en meget positiv begivenhed når en ny Rotaract-klub opstår, og med den nye Rotaract Klub 6100 er der nu igen en Rotaract-klub i det Sydjyske.

Den er kommet rigtigt godt fra start, og har allerede i skrivende stund opnået at have fået mere end 14 energiske medlemmer.

En aften i februar kunne klubben så få overrakt sit charterbrev fra Rotary Internationals verdenspræsident ved et møde i Haderslev Hertug Hans Rk. Klubben har været sponsor for den nye Rotaractklub.

Ved samme lejlighed overrakte præsident Per Vagn Freytag, Haderslev Hertug Hans, klubbens gave i form af en dirigentklokke til Rotaract-klubbens første præsident Karem Badie Jahjah.

Ved mødet deltog syv af Rotaractklubbens medlemmer, og fortalte om klubbens aktiviteter.

Blandt andet har otte medlemmer været en tur i Sverige for at besøge Westinghouse, der producerer brændselsstave til atomkraftvarker og en sølvmine og selvfølgelig også havde en masse socialt samvær, som jo ikke mindst i en ny klub er yderst vigtigt.

Se artiklen yderst til højre.

[alt tekst er gengivet fra side 28 i Rotary Norden den 3. maj 2024]