VINDERNE HAR FÅET DERES AYGO - SOMMERLOTTERI 2024

Indsendt af Leif Fritsdal den 7.10.2024
Else og Carl Brodersen fra Haldursparken i Ry købte deres lod til havnekoncerten. De fik et helt særligt nummer og vandt hovedgevinsten i Ry Rotarys sommerlotteri 2024 - en skøn Toyota Aygo X.

Mandag den 7. oktober er der stadig 3 uafhentede præmier, så husk at tjekke jeres lodsedler. Trækningsliste, se under fotos.

Ry Rotary vil hermed gerne takke sponsorer og alle køberne af de 2300 lodsedler. Det er 14. sæson, Ry klubben afvikler billotteriet. Overskuddet går til lokale og internationale humanitære projekter.

Interview med vinderne

ELSE OG CARL VANDT AYGOEN
Det var 2 glade Ryborgere, som mandag troppede op hos smykkefirmaet Rokkjær på Klostervej. De medbragte en lodseddel i tasken, som havde et helt særligt nummer.

ET NUMMER, SOM ER NEMT AT HUSKE
Mandag morgen spurgte Else Brodersen hjemme sin mand, om han havde tjekket udtrækningslisten på Rotarys sommerlotteri. Det havde han. De 29 vindernumre var netop offentliggjort og hovedgevinstens vindernummer var 1448. Et nummer, som er nemt at huske, fortæller Carl Brodersen, for nummeret er de sidste 4 cifre som bruges af de fleste politistationer landet over. Det nummer havde de fået, da de købte loddet til sommerens første havnekoncert i år, hvor rotarianere sælger lodsedler inden koncerterne starter.

DET GLADE BUDSKAB
Hos Rokkjær mødte de Lone Nielsen, som spurgte ind til deres ærinde. Vi har en lodseddel med gevinst, sagde Else. Og hvad er det så for en af gevinsterne, ville Lone vide. "Vi har vundet bilen". Det glade budskab udløste et stort begejstret udbrud fra Lone, som nu glædede sig over, at vinderen af bilen allerede havde meldt sig, og hun fik den oplevelse med.

TILFLYTTERE
Else og Carl Brodersen bor i Haldursparken i Ry, hvortil de flyttede i 2018, da de solgte deres hus i Hammel. Det var Carl, som foreslog Else at flytte til Ry, og selvom der kun er godt 25 minutters kørsel mellem de 2 byer, havde de aldrig rigtig tænkt på Ry som en mulighed. De havde heller aldrig besøgt byen. Det nærmeste de kom til Ry var turen fra Hammel og rundt ved Knudsø, og op ad Knudhule vejen og videre mod Skanderborg, når de skulle besøge familien på Sjælland. Men da de først havde set det ledige hus i Haldursparken var de ikke et sekund i tvivl. Ry skulle være deres nye by med alt hvad den kan byde på. Derfor har de også lige siden bl.a. støttet Rotary og købt lodsedler. Ikke med det formål at vinde, men for at bakke op om de gode formål, som Rotary støtter med overskuddet fra lotteriet.

MIN SIDSTE BIL
Selvom pensionistægteparret ikke længere er på arbejdsmarkedet, så har de tilladt sig den luksus fortsat at have 2 biler, så de hver især kan deltage i de aktiviteter de vil, uden at de altid skal planlægge samkørsel. Else Brodersen har en lidt ældre Citroen C1, som hun havde regne med skulle blive hendes sidste bil. "Men vi har besluttet, at det er mig, som får den nye Toyota Aygo X som erstatning for C1'eren fra 2018", fortæller Else, da ægteparret bliver afhentet af Rotary i Haldursparken og kørt til Toyota Via biler i Silkeborg. Carl Brodersen har allerede været hurtig og sat fruens C1'er til salg, og den er nu solgt og skal tilbage til Hammel.

GLEMTE KØREKORTET
Salgschef Jakob Fenger Jensen har haft Aygo'en til klargøring, så alle Rotarys reklameskilte er fjernet. Bilen er blevet vasket og støvsuget og klar til at blive overdraget til de nye ejere. Præsidenten for Ry Rotary og Ole Lucassen står klar i deres røde trøjer og med nøgler og bobler for at fejre vinderne.

BILEN ER HEN OVER SOMMEREN STEGET I PRIS
De store smil kom på læberne, da nøglerne til Aygo'en blev overdraget. Og smilet blev bestemt ikke mindre,  da salgschefen som afslutning på seancen fortæller, at skulle man i dag købe en tilsvarende Aygo X så er prisen ikke 125.000 kroner med steget til 156.000 kr. Den udmelding luner bestemt i baglommen, mener Carl. Det er ham, som skal køre deres nye bil hjem til Ry, for Else har i farten glemt at få sit kørekort med i tasken. Men pyt, hun får rigeligt med tid til at drøne rundt i sin Aygo, er Carl sikker på, og sætter kursen mod Ry.

HELD VED LODDER KØBT VED HAVNEKONCERTEN.
Vinderloddet i 2023 kom også fra bunken af lodsedler, som blev solgt til havnekoncerterne. Et af klubbens medlemmer havde lovet at købe et lod til sin bror, som bor i Skive. Derfor gik han ned til havnekoncerten og købte et par lodder hos sine Rotary venner, da han et par dage efter skulle til Skive. Men der måtte flere opringninger fra Ry til Skive, før broderen fandt ud af, at han tilfældigvis havde tjekket udtrækningslisten fra 2022 og ikke den aktuelle fra 23. Glæden var stor blandt de 2 brødre, da misforståelsen blev opdaget og Aygoen fandt sin vinder hos familien i Skive.

Tekst og foto: Leif Fritsdal, Ry Rotary

Ry Rotary mødes hver onsdag kl. 19 på Kuben, Rugaardsvej 5, 8680 Ry.
Du kan finde klubbens program på hjemmesiden ryrotary.dk
Du er velkommen til at sende en mail til kontakt (at) ry-rotary.dk, hvis du vil vide mere om os og Rotary og gerne vil deltage i et af vores møder.