Corona - ændringen af aftalen om forsamlingsforbuddet

Indsendt af Claus Skovbjerg den 11.6.2020
Så blev der sat lidt flere ord på retningslinjerne om forsamlingsforbuddet.

Der er ikke de store overraskelser i forhold til hvad der var sat i udsigt, men det er den officielle udmelding.

Det er stadig væsentligt, at vi fortsætter med at holde afstand, vasker hænder ofte, passer på hinanden osv.

Bemærk, at det stadig er 1 meters afstand, og når man synger er det 2 meter, beregnet fra næsetip til næsetip.

Føler man, eller ved man, at man selv i en risikogruppe, er det helt OK, at man venter med at komme til møderne, indtil man føler sig klar.
Indtil da vil jeg opfordre alle klubber til at være flinke til at informere om hvad der sker i klubben, til dem der endnu ikke er mødt op.

Jeg ser frem til, at vi nu kan genoptage aktiviteterne, selvom sommerferien er lige om hjørnet.

Der må også være en del nye potentielle medlemmer, der nu rigtig gerne vil optages, så det kan man jo lige nå her i jun,i sammen med kædeoverrækkelser til nye præsidenter m.v.

Aftale om forsamlingsforbuddet

Folketingets partier er nu enige om den videre etapeplan for en gradvis og kontrolleret lempelse af forsamlingsforbuddet, som de kommende måneder hæver grænsen for forsamlingsforbuddet, hvis ikke smittespredningen udvikler sig i for negativ retning.

Aftalen betyder, at:

• Fra og med i dag er grænsen 50 personer
  • Fra den 8. juli hæves forsamlingsforbuddet til 100 personer
  • Fra den 8. august hæves forsamlingsforbuddet til 200 personer for arrangører omfattet af sektorpartnerskabsretningslinjer

Desuden undtages alle arrangementer mv., hvor deltagerne i det væsentlige sidder ned, hvis arrangøren er omfattet af sektorpartnerskabsretningslinjer. Det kan f.eks. være en fødselsdagsfest afholdt i en restaurant eller lignende eller en generalforsamling afholdt i et konferencecenter.

Med Rotary hilsen

Jan Aagaard