Indsendt af Asbjørn Isaksen den 27.11.2020
• Ønsketræerne funkler og glæder
• Nye medlemmer og gæster – også mens vi mødes virtuelt
• Distriktskonferencen går virtuelt og
• Rotary i Danmark 100 år
28.12.2020. 10:00

Peder Jon

Denne måneds Distriktsnyt er skrevet af DG Peder Jon Andersen, Distrikt 1470

Ønsketræer
Ønsketræerne funkler og glæder

Over hele landet finder vi klubbernes Ønsketræer.

De står og funkler og sammen indsamles tusindvis af gaver, der glæder dér, hvor der trænger allermest.

De første Ønsketræer dukkede op i Distrikt 1470 tilbage i 2006, hvor ideen under København/Malmø Convention blev lært af Rotarianere fra Australien.

Tak for den solide indsats overalt i landet.

PC

Nye medlemmer og gæster – også mens vi mødes virtuelt

For et år siden havde næppe nogen forestillet sig, at klubben optog en ny Rotarianer under et virtuelt møde. Det var kun E-Club One of Denmark, der dristede sig til at mødes på denne virtuelle måde.

I dag er det blevet helt normalt og mange af landets klubber mødes grundet de gældende restriktioner ugentligt virtuelt. Andre klubber mødes i et mix af et fysisk og virtuelt møde og nogle klubber tilpasser mødet og mødes fysisk. Vi har vist, at vi er forandringsvillige og parat til at holde sammen.

Og ikke alene holder vi sammen, der sker også optagelse af nye medlemmer under virtuelle møder. Velkommen i Rotary, vi glæder os til at møde jer fysisk i klubberne.

Ligeledes giver det virtuelle møde også mulighed for mere uformelt at invitere gæster med, f.eks. når der er en særlig interessant foredragsholder – måske en oversøisk foredragsholder.

Flere klubber har lykkedes med gæster til et virtuelt møde. Det er mindre ”farligt” at deltage i et virtuelt møde … og har man været gæst ved et eller flere virtuelle møder er det jo naturligt at besøge klubben, når klubben igen mødes fysisk.

Derfor, benyt muligheden for at invitere gæster med til de virtuelle møder.

Distriktskonferencen i 1470 går virtuelt

Distriktskonference i 1470 har længe været planlagt til afholdes den 30. januar 2021, men det bliver i år en virtuel Distriktskonference i tidsrummet fra kl. 10.00 til kl. 15.00.

Der præsenteres i alt fem sessioner af 30 minutter og der afholdes Finalen for Distriktets Iværksætterpris. Således er der plads til pauser undervejs, og det bliver muligt at ”gå til og fra”.

De fem inspirerende sessioner har temaerne

Rotary International, hvor vi har tilsagn vores kommende verdenspræsident Jennifer Jones og kommende Director Lena Mjerskaug

Coronaens mentale påvirkning af grupper og personer

Humanitære projekter til inspiration for klubbens projektarbejde

Samarbejdet med FN, WHO og UNICEF, med fokus på End Polio Now og håndtering af en pandemi

Respekt for hinanden, hvor Rotarys diversitet viser respekt for køn, religion, politik og etnicitet

og hertil Finalen for Iværksætterprisen, hvor de fem finalister giver deres pitch og du er med til at afgøre hvem, der vinder.

Lad Distriktskonference gå viralt og følg med på Distrikt 1470 hjemmeside - Distrikt 1470 | Rotary

Program og links opdateres på hjemmesiden i takt med planlægningen.

Cirkusrevyen

Rotary i Danmark 100 år

Markering af Jubilæet og indsamling til End Polio Now sker med deltagelse fra hele Danmark.

Tak for opbakningen til fejringen af Rotary i Danmark i 100 År i Cirkusrevyen søndag den 13. juni 2021.

Billetsalget til forestillingen og den efterfølgende festligholdelse af jubilæet på Dyrehavsbakken er godt i gang – og måske en idé til julegave.

Køb jeres billetter og middag her: www.cirkusrevyen.dk/saeson-2021/rotary