Ekstraordinær appel om støtte til COVID-19 indsatsen

Kære Rotarianer,
Vi har i tilknytning til Unicefs årsmøde torsdag modtaget nedenstående opfordring fra Karen Hækkerup

Kære medlemsorganisation
Som I hørte om på UNICEFs årsmøde torsdag aften, er situationen ekstraordinær - vi har brug for hjælp. Verdens børn har brug for hjælp. UNICEF beder i disse dage verdenssamfundet om hjælp - jeres hjælp.
Vi har brug for økonomisk støtte, stort som småt kan hjælpe os i det fremadrettede arbejde i forbindelse med inddæmningen af COVID-19 smitte globalt.
Siden COVID-19 udbrød i december 2019, har virussen spredt sig til over 182 lande.
392.331 er i skrivende stund bekræftet smittede – flere end 17.000 mennesker har mistet livet. Hjælpen vi beder om, skal først og fremmest gå til at stoppe smitten, undgå at sundhedssystemer kollapser, og at børn falder af uddannelsestoget. Sammen med WHO har vi en klar strategi.
o Stop smitten
o Støt sundhedssystemerne
o Hold fast i børns uddannelse
Lige nu er millioner af børns fremtid på spil – deres muligheder for et bedre liv i fare. På grund af Corona har 770 millioner børn mistet adgangen til skolegang. I 85 lande verden over er skolerne lukket ned. Lukninger, der betyder, at børn risikerer at falde helt ud af uddannelsessystemet og dermed sættes deres sundhed, deres muligheder og deres fremtid på spil. Lige nu ødelægger Corona børns fremtid – vi forsøger at redde den.
Jeg håber, I har mulighed for ekstraordinært at støtte vores arbejde økonomisk?
Vores Senior Relations Manager, Charlotte Bøie sidder klar på cb (at) unicef.dk eller på telefon 24832913. Vi ser frem til at høre fra jer.
Mange kærlige hilsner i en svær tid,
Generalsekretær, UNICEF Danmark