Et langt, omskifteligt og spændende liv med Rotary.

Indsendt af Jan Caspersen den 2.8.2017
Ulrik Ahlefeldt-Laurvig fejrer i år et imponerende jubilæum: 50 år som medlem af Rotary.

Ulrik, der er kendt af de fleste på Langeland med sit internationale udsyn og indstilling, som også kendetegner den verdensomspændende organisation, bor nu i Sverige. Inden flytningen blev han æresmedlem af Langeland Rotary Klub og er dermed sikret kontakt med de gode kammerater, der har været en stor del af hans aktive liv på Langeland. Han er nu medlem af Kungsbacka City Rotary Klub.Dermed har Ulrik Ahlefeldt-Laurvig fået et nyt netværk og nye venner i sit nye hjemland – også en vigtig del af Rotary.

Hans rod på Langeland er,som mange ved, Tranekær slot og den slægt, der gennem mange generationer har præget Langeland og har været kendt der i århundreder. Hans virke i landbruget, som rejseleder, som sælger og som medlem af kommunalbestyrelsen i Sydlangeland Kommune har givet ham et stort og varieret indblik i erhvervsliv og samfund.

Samtidig har han bestridt en række hverv, som man skal som medlem i Rotary, lige fra sekretær og præsident i den lokale klub til den helt store post som Guvernør. Han har i den grad levet op til mottoet: service aboveself, altså tjen andre, ligesom han har været med til at præge såvel det lokale klubliv i det, der dengang hed Rudkøbing Rotary Klub, som på landsplan og internationalt.

Ulrik Ahlefeldt-Laurvig siger om Rotary:

”Rotarykom til at betyde meget i min tilværelse, idet min gode ven Tandlæge Harris Pedersen opfordrede mig til at blive medlem af Rudkøbing Rotary Klub i 1967 med optagelse i august. Også her har jeg mødt mange dejlige mennesker og fået mange gode venner, både i klubben samt internationalt.

Alt arbejde der udføres i Rotary regi er frivilligt og ulønnet, og at tjene andre – at tjene menneskeheden er en af hjørnestenen i Rotary. At gøre dette via Rotary gør at et medlemskab af Rotary bliver særdeles meningsfyldt.”

Vi kender Ulrik som velformuleret, meget talende, hyggelig og morsom, og samtidig med sine meningers mod. Det har altid været en fest og et festfyrværkeri at sidde sammen med Ulrik, der kan underholde et helt selskab og gerne gør det.

Vi er stolte af at kunne fejre Ulriks flotte 50-års jubilæum i Langeland Rotary Klub ved klubaftenen d. 23. august. Det bliver festligt, fornøjeligt – og lidt højtideligt.