Indsendt af Jørgen Maaløv Jørgensen den 24.6.2018
Axel Brandt Lumholt overlader kæden til Gudde Södergren

En uforglemmelig aften i Maribo

I strålende solskin var 80 rotarianere mødt i Bangs Have i Maribo, hvor Rødby Rotary Klub havde inviteret til guvernør- og præsidentskifte.

Vi startede med en velkomstdrink på terrassen foran Pavillonen hvor to klarinettister underholdt med velkendte melodier og fornem vellyd.

Efter velkomstdrinken gik vi ind i pavillonen til et smukt veldækket bord hvor vi fandt vore pladser.
Den afgående præsident Betina Hansen bød velkommen og orienterede om aftenens program som ville byde på kædeoverrækkelser til den tiltrædende præsident i Rødby Rotary Klub Michael Schjelde samt kædeoverrækkelse til den tiltrædende guvernør for distrikt 1480 Gude Södergren.

Efter kædeoverrækkelserne og uddeling af diverse PHF-medaljer, diplomer og blomster samt præsentation af de nye bestyrelser i hhv. klub og distrikt, spiste vi en fortrinlig middag bestående af en velsmagende forret som bestod af en Lakse Muss med forskelligt tilbehør – hovedretten var en velstegt kalve- måske oksesteg med ovnbagte kartofler og garniture, der blev til middagen serveret gode rød- og hvidvine og skænket rundhåndet op under hele middagen.

Pianist Jørgen B. underholdt på bedste vis under hele middagen

Pianist

Efter middagen var der kaffe og lagkage – lagkagen var lavet i anledning af, at Distrikt 1480 i år fylder 50 år vor nyudnævnte Guvernør Gudde Södergren er således den 50 sinde tyve guvernør i distriktet.

Nu PDG Axel og DG Gudde stod for udskæringen af den flotte fødselsdags kage.

Lagkage

Tidligere DG Marianne Løje holdt en lille festtale der tog udgangspunkt i at måske er distrikt 1480 ikke det mest innovative blandt distrikterne; men som hun påpegede sker der ofte det, at efter de 50, blomstrer mange op og finder fornyet ungdom og energi, og det var hun sikker på at det også ville gælde for distrikt 1480.

Marianne

Efter Mariannes fødselsdags indlæg blev der hyggesnakket ved bordene, og et par taler blev der også plads til – jeg føler trang til at nævne Guddes mand Jesper – der i sin tale til Gudde tog udgangspunkt i, at han havde kigget i Guddes kalender for næste år, og der konstateret, at der vist ikke blev ret megen tid tilovers til ham – derfor bad han forsamlingen så mindeligt om, at vi afleverede Gudde tilbage til ham efter et år i samme stand som han havde afleveret hende ? – det må vi så bestræbe os på.

Gudde og Jesper

En festlig aften i gode omgivelser var forbi – Tak til Rødby Rotary Klub som havde stor ære af det vellykkede arrangementet.