Indsendt af Claus Skovbjerg den 15.2.2020
Præsentation af Torben Andreasen, som er distriktets COL repræsentant fra 1/7-2020.

Torben Andreasen

Født på Nørrebro i København 29. oktober 1948. Vokset op og studeret til Maskiningeniør i Aalborg. Som uddannet flyttede Karen og jeg til Lemvig hvor jeg havde fået arbejde på Cheminova. Cheminova var så stor og alsidig en arbejdsplads, at jeg har haft mange forskellige jobs, spændende fra projektleder på store anlægsprojekter over organisering af vedligehold, til produktionschef. Desuden udsendt to år af bestyrelsen for at lave Turn around af datterselskab. Jeg var på Cheminova i 42 år og er nu pensionist.

Vi har to børn, der har beriget os med 5 børnebørn.

Hele mit liv har jeg gjort tjeneste som reserveofficer, jeg sluttede i 2008 og havde da graden Oberstløjtnant. Er i den forbindelse tildelt ridderkors af HM Dronning Magrethe.

I fritiden besøger vi familien, rejser, går på jagt, bygger på vores sommerhus, spiller lidt golf, leder en mandegruppe indenfor Kræftens Bekæmpelse.

I Rotary sammenhæng har jeg været medlem af Lemvig RK siden 1990, jeg har beklædt de fleste poster, været Distrikts guvernør i 2010-11, Formand for Rotary Danmark 2011-12.

Distriktets Foundation Chair fra 2013 til 2020.

Jeg har i de to sidste perioder været distriktets suppleant til COL

Karen og jeg var verdenspræsidentens repræsentant på distriktskonference i Gøteborg i 2012.

Vi har deltaget i flere Instituts og været til Convention i Montreal, New Orleans og São Paulo.

Vi har haft flere ungdomsudvekslingsstudenter boende og Karen og jeg har på rejser brugt Rotary netværket og besøgt Rotary venner i Brasilien, USA og Syd Afrika.

Jeg glæder mig til at prøve kræfter med arbejdet som COL repræsentant.

Med Venlig Rotary hilsen

Torben Andreasen