Rotary Connects The World

Mark Daniel Maloney

Rotary International Præsident 2019-2020

På den årlige ledertræning I San Diego, hvor alle verdens kommende distriktsledere (Guvernører) mødes for at få den sidste undervisning inden de skal tage over, udtalte den kommende Rotary International Præsident Mark Daniel Maloney følgende.

Rotary Connects The World

Rotary er baseret på forbindelser mellem mennesker.

Da Paul Harris kom til Chicago som en ung advokat, dannede han Rotary af én overordnet grund: Rotary skulle hjælpe ham med at skabe kontakt til andre mennesker i en, for ham, helt ny by. Efter mere end et århundrede,

har Rotary skabt mange muligheder for at danne venskaber og netværk - og mange flere end Paul Harris nogensinde drømte om. Rotarys evne til at forbinde os forbliver unik og uovertruffen.

Gennem sin særskilte mission og struktur giver Rotary International os en måde at forbinde os til vores lokalsamfund, til at arbejde professionelt og til at opbygge stærke og varige relationer.

Vores medlemskab forbinder os med et globalt fællesskab gennem vores utallige projekter og programmer, vores ledelse inden for polioudryddelse og vores arbejde med og gennem De Forenede Nationer. Vores service forbinder os med folk, der deler vores værdier og som vil hjælpe med at skabe en bedre verden; det forbinder os med folk, vi aldrig ellers ville møde, og folk, der er ligesom os - mere end vi kunne have forestillet os. Rotary forbinder os med folk, der har brug for vores hjælp, og det giver os mulighed for at ændre livet i samfundene rundt omkring i

verden.

Eftersom et nyt årti begynder, vil vi forme Rotarys fremtid. I 2019-2020 vil Rotary gennemføre sin nye strategiske plan, agere på innovationer fra Rotarys lovgivende forsamling og handle på vores revitaliserede fokusområder. Men det virkelige arbejde med at forme Rotarys fremtid ligger i vores klubber, hvor vores organisation skal gøre det bedste for at tilpasse sig nutidens skiftende realiteter.

Klubben er kernen i Rotary-oplevelsen, og vi er nu langt mere kreative og fleksible i beslutningen om, hvad en klub kan være, hvordan den kan mødes, og endda hvad et Rotary møde kan indeholde. Vi skal være organiserede, strategiske og innovative i, hvordan vi tilgår og tilbyder vores medlemskab, skaber bredere og dybere forbindelser til vores samfund og danner nye klubmodeller for at tiltrække og engagere flere - og mere forskellige medlemmer.

Rotary er faktisk en familie. Alt for ofte er medlemskabets struktur eller kravene om lederskab med til at placere Rotary uden for rækkevidde for nutidens yngre erhvervsledere. Rotary kan og bør være en oplevelse, der supplerer vores familier i stedet for at konkurrere med dem.

Først når vores Rotary klubber er varme og imødekommende steder, hvor hjælpeaktiviteter og familieliv går hånd i hånd, kan vi give familieorienterede, unge erhvervsledere mulighed for at deltage i Rotary-arbejdet med et positivt engagement. Når vi gør Rotary-kontorernes ageren realistisk og håndterbare for travle erhvervsfolk, kan vi udvikle færdigheder og netværk af en ny generation af Rotarianere – der på sigt bliver Rotary-ledere.

I 2019-2020 vil det være vores udfordring at styrke de mange måder, som Rotary forbinder verden. Vi skal opbygge forbindelser, der tillader talentfulde, reflekterende og generøse mennesker at tage meningsfuld del i vores Rotary hjælpeaktiviteter.

Mark Daniel Maloney
President, Rotary International, 2019-2020

logo2

Læs President Citation her (en)  Læs President Citation her (Dansk)