Indsendt af Tommy Boll den 29.12.2017
Frivilligt projekt hjælper fattige familier i Litauen.
Hyggelige strikke stunder på plejehjemmet Kastaniehaven i Give, giver varmen til fattige familier i Litauen.

For nogle år siden fik Rotarianer Alf Sørensen og hans hustru Hanne den ide at gøre noget hyggeligt til noget nyttigt.

Ved hjælp af strikkegarn købt eller givet af gode venner fik man en gruppe frivillige til at strikke Tæpper, Huer, Vanter, Strømper og Sweatre til fattige familier i Litauen.

Gruppen hygger sig sammen og er samtidig tilstede for beboerne på plejehjemmet.

De lækre og varme produkter bliver samlet og pakket af Hanne Sørensen, som samtidig også modtager, vasker og pakker glemt tøj og legesager til gavn for de mange børn og voksne.

Hele processen understøttes af hjælpsomme Rotarianere som transporterer varerne til Litauen sammen med landbrugsprodukter, således der

ingen omkostninger er forbundet hermed.

Dette er eksempel på et mini projekt som kan kopieres af samtlige Rotary klubber i distriktet. Omkostningerne er minimale og glæden kæmpe stor

både for strikkepigerne og modtagerne i Litauen.