Intercity møde med Formel 1 expert Peter Nygaard

Indsendt af Jørgen Maaløv Jørgensen den 27.10.2019

80 rotarianere fra minidistrikt 3 (Faxe, Hårlev-Karise, Haslev, Store Heddinge, Køge og Køge Nord) var mødt op i Køge golfklub, hvor Formel 1 expert og fotograf Peter Nygaard, fortalte om sine 37 år som Forme1 fotograf på alle verdens Formel 1 baner. Peter indledte med en historisk gennemgang af hvordan motorløbene gennem årene fra en beskeden start er blevet til den nuværende milliard forretning - det så kaldte Formel 1 cirkus.
En spændende beretning om hvordan det lykkedes for englænderen Bernie Ecclestone at samle alle kørerne i en slags forening hvor han som administrator sørgede for ordnede forhold omkring hvert løb mod, at kørerne til gengæld indbetalte et ret stort beløb til Ecclestone. "Bernie" som han i daglig tale betragtes faktisk som den vigtigste person  inden for Formel 1 gennem tiderne, hvilket har gjort ham overordentlig rig - hans formue anslår til ca. 2 milliader Engelske pund.

Peter berettede veloplagt om hvordan han via et jurastudio - og selvlært journalist gennem 37 år, har fulgt og fotograferet stort set alle Formel 1 løb i verden. Peter Nygaard ar ansat hos BT hvor han hver uge fortæller om livet på banerne.

Et spændende møde hvor Peter Nygaard gjorde aftenen til en god Rotary aften.

Efter mødet skyndte Peter sig til lufthavnen, hvor han skulle flyve til Mexico for at dække weekendens Formel 1 løb på   Autódromo Hermanos Rodríguez-banen.

Jørgen Maaløv