Indsendt af Jørgen Maaløv Jørgensen den 22.4.2019
Kai Vittrup

Intercitymøde for de 5 klubber i minidistriktet. Det blev som vanligt holdt  i Køge Golfklubs lokaler.

Vi deltog fra Store Heddinge med 9 medlemmer.

Reinhard Sværke-Jessen fra Haslev RK indledte og bød velkommen til mødet. Vi spiste først – oksesteg med diverse tilbehør, kaffe og kage.

Så blev Kai Vittrup introduceret. Vi var flere fra klubben, der har oplevet ham før. Han oplyste, at han er blevet 75, men han er frisk og veltalende. Han har oplevet mere end de fleste. Han er ikke udsendt som hverken politi eller militærperson. Jeg mener, han til at begynde med var i politimæssige opgaver.

Han har været sikkerhedsleder i bl.a. Balkan (Kroatien og Bosnien-Hercegovina) Irak, Øst-Timor, Sudan og Kosovo.

Han har været tæt på meget farlige situationer, bomber, granater og riffelskud, men aldrig fået en skramme. Man kan undre sig over, at han tilsyneladende ikke er psykisk påvirket. Mange døde og ødelagte mennesker har han også været tæt på.

Han har altid undgået direkte konfrontationer, men hellere diplomati. Det har tilsyneladende fungeret…

Kai fortalte mange små anekdoter om pudsige eller dramatiske situationer. De skal opleves. Jeg kan ikke genfortælle dem som Kai.

Referent Jens Knudsen (Tand)