Kom og oplev Kurt Ravn i Sorø Klosterkirke tirsdag den 23.10.2018 kl. 19:30

Indsendt af Jørgen Maaløv Jørgensen den 1.10.2018
23.10.2018. 19:30

hent stor plakat her

biletter kan bestilles på nedenstående link

Pressemeddelelse

Kurt Ravn i Sorø Klosterkirke

Tirsdag 23-10-18 kl. 19.30

"Så er det tid til vores årlige velgørenhedskoncert" siger Kim Lisbygd fra Rotary Sorø. "I år er det lykkedes at få fat i Kurt Ravn. Han er måske allermest kendt fra TV-serien Matador, men har en lang række af roller både på film og teater bag sig"

MacHeath i TIGGEROPERAEN
- Azdak i DEN KAUKASISKE KRIDTCIRKEL
- Scapin i SCAPINS RÆVESTREGER (tv)
- Harlekin i DEN DOBBELTE TROLØSHED (tv)
- Ejnar Løvborg i HEDDA GABLER (tv)

Bare for at nævne nogle. Desuden har han givet koncerter over hele landet samt deltaget i talrige musicals, f.eks.

Tony i WEST SIDE STORY
Frank Butler i ANNIE GET YOUR GUN
Jesus i GODSPELL
George Seurat I EN SØNDAG I PARKEN MED GEORGE
Nestor i IRMA LA DOUCE
Anatoly i CHESS
Che i EVITA
Jabbador i ATLANTIS
Jean Valjean i LES MISERABLES
Tevye i SPILLEMAND PÅ EN TAGRYG

I 2000 repræsenterede Kurt Ravn Danmark i den specielle Les Miserables 10-års jubilæumskoncert i Royal Albert Hall i London. Samme år kunne han opleves i Tivolishowet med Sanne Salomonsen, Preben Kristensen og Per Pallesen.

Kurt Ravn har givet koncerter i National Concert Hall, Dublin med Susanne Elmark og i Tivoli Kurashki i Japan med Tivolis Promenadeorkester.

"Vi er utrolig stolte af at kunne præsentere denne sympatiske kunstner, der på sit repertoire har:

ET HAV DER VUGGER SIG TIL RO NU - AFTENSANG

SÅ LYSENDE VAR ALDRIG HAVET • HYMN TO FREEDOM

MIN ELSKLING HUN ER SOM EN ROSE • ORGELSTYKKE

VÅRVISE • M.FL.

Interessen har været stor, men der er endnu billetter til salg, enten på Turistkontoret i Sorø, på NEMTILMELD.dk eller hos Silkegrønt. Du kan også bestille på Mail (at) dplant.dk. Prisen er kr. 100 til 350 i forsalg" siger Kim Lisbygd.