Indsendt af Leif Fritsdal den 9.11.2018
Rotary klubberne i Esbjerg kommune indsamler 80.000 kr. til sclerose forskning

Rotary klubberne i Esbjerg kommune gør en forskel:

"Jeg er simpelthen så glad for, at vi har fået så mange tegninger. Det er helt overvældende"
udtaler initiativtager og pastpræsident i Rotary Esbjerg Øst Dorte Flyvbjerg Reis til TV Syd.

Dortes egen søster på 42 år fik sclerose for 10 år siden og har været motivationen for mig, siger hun til TVSyd.

Rotary i Esbjerg med Dorte i front har hele efteråret arbejdet med Night of a 1000 drawings projekt, hvor 1639 små tegninger - skab af personer, kendte og helt almindelige personer i Esbjerg området - blev sat til salg ved et stort arrangement onsdag aften i musikhuset i Esbjerg.

Tegningerne blev solgt til 50 kr. pr. stk og indbragte over 80.000 kr. Pengene går ubeskåret til forskning af den uhelbredelige og gådefulde sygdom sclerose, og er en stor hjælp til os, siger direktør for Scleroseforeningen Klaus Høm til TV Syd

Tovholder Dorte skriver på sin facebook side:

Tak så mange tusinde gange fra Rotary, fordi I kom i aftes - både fra nær og fjern✌️? - det var virkelig overvældende at se og mærke den store interesse for vores kreative event.

Vi vedhæfter her stemningsbilleder fra vores debut med 1000 Drawings og håber at I fik set det I ville??. Og fik jeres favoritter med jer hjem?.

Tak til Treenighedens Drengekor v Lone Gislinge og Lasse Toft Eriksen, Erik Trigger, Sofie Karoline og Gert Barslund for at løfte eventet med dejlige ord, sang og musik❤️.

PS: vi har flere velgørere herunder vores egne Rotary klubber og Huset, Havnegade 62? som køber en del af de sidste billeder.

Resten sælges løbende til events arrangeret af Scleroseforeningen?.

Billederne er fra facebook siden
"Night of a 1000 Drawings"
følg linket: https://www.facebook.com/Night-of-a-1000-Drawings-Esbjerg-3456400125891…

TVSyd var til stede i Musikhuset og har lavet en reportage fra Musikhuset med fokus på en 27 årig scleroseramt kvinde. Her kan du se udsendelsen via link til TVSyd