Præsidentskifte - Janni overtager præsidentværdigheden efter Jan

Indsendt af Jørgen Maaløv Jørgensen den 29.6.2017

Onsdag d. 28. juni var der præsidentskifte i klubben idet Jan L. Hansen efter et værdigt rotary år overlod præsidentkædet til Janni Jørgensen.

En festlig aften der for Jan og Jannis vedkommende startede i Højerup med indtagelse af champagne (dog kun i form af en is). Herefter blev de af Martin behørigt transporteret  til en festlig modtagelse i gården til Hotels Stevns, hvor klubbens medlemmer modtog dem med flag og ægte champagne.
Efter indtagelsen af et festligt måltid - med vin til maden og afsluttende med kaffe og Lagkage. Overtog vicepræsident Stig Højberg talerstolen, der i sine 3 min. plæderede for at politikere og andre med fordel kunne gøre brug af Rotarys firpunktsprøve.
Herefter overragte Jørgen Maaløv traditionen tro årets samlede ugebreve til afgående præsident Jan og sekretær Jørn Farø.
Jan gennemgik herefter sit rotary år afsluttende med en stor tak til sin bestyrelse. I dagens anledning havde Jan besluttet at tildele 3 stk. PHF til henholdsvis Poul Helveg, Jørn Farø og Lars Asserhøj.
Herefter blev Hotellets vært Ling af klubmester Lasse kaldt ind og fik overrakt et smukt glas fyldt med chokoladestykker - glaskunsteneren Bo Karberg havde på smukkeste vis indgraveret Rotarys logo i glasset.
Så var turen endelig kommet til kædeoverrækkelsen - Jan afførte sig kæden, og påførte Janni værdighedstegnet - hvorpå Janni anbragte pastpræsident nålen på Jan - den afgående bestyrelse forlod derpå bestyrelsesbordet - der så blev indtaget af den nye bestyrelse - hvorefter præsident Janni for første gang med kraft og bestemthed, slog på klokken for at afslutte et vellykket møde.