Indsendt af Jørgen Maaløv Jørgensen den 25.9.2017

NYSKABELSER I DISTRIKT 1480

”The times they are a changing” skrev og sang en af min ungdoms helte.

Jeg tror, de fleste af jer ved, at manden hed Bob Dylan – eller Robert Allan Zimmerman – bedst kendt som førstnævnte.

Tiderne skifter – ting udvikler sig. Det gælder også i Rotary og i vores distrikt.

Nye initiativer kommer til som følge af gode og dynamiske samspil og udvekslinger i vores styrende og ledende grupper. Når mennesker får rum og plads, ja så blomster ideerne.

Således er nu udsprunget af samarbejdet mellem guvernør og de assisterende guvernører ideen til at gøre noget særligt for at fastholde ny tilkomne medlemmer i vores klubber.

I et godt samarbejde mellem formanden for distriktets medlemsudvalg (Membership), distriktstræneren og gruppen af assisterende guvernører er det således nu lykkedes at stable to såkaldte fyraftensmøder på benene for rotarianere, der er indmeldt indenfor de sidste tre år (2015, 2016, 2017) .

Fyraftensmøder nå ja, det første af møderne er på Vallekilde-Hørve Fritidscenter den 11. November kl. 9,00 til 13,00, og det andet møde er på kursuscenteret Smålandshavet den 19. april 2018 kl.17,00 til 21,00.

Programmet ved de to seminarer her overskriften:

BLIV KLOGERE PÅ ROTARY

Og jeg kan garantere for, at det er du blevet efter at have deltaget.

Invitation er udsendt til de relevante deltagere og programmet er lagt på distriktets hjemmeside.

Så meld dig til, mød op og bliv klogere på, hvad det er for en organisation, du er blevet medlem af.

Mine besøg I klubberne sammen med den assisterende guvernør for det enkelte område har afstedkommet endnu et nyt initiativ.

På baggrund af et ønske fra præsidenterne i område 1 (Sydhavsøerne) har den assisterende guvernør for dette område etableret en ERFA gruppe, hvor præsidenter og sekretærer i området kan mødes og dele erfaringer, udveksle ideer m.v.

Første møde er planlagt til den 13.januar 2018.

Lad os I fællesskab fortsætte de gode takter og skabe nye tiltag – nye forandringer til alles bedste.

Nye ideer og nytænkning er altid velkommen.

Axel Brandt Lumholt
Distrikts Guvernør 1480