Indsendt af Jørgen Maaløv Jørgensen den 30.6.2018
Præsident Janni overdrager kæden til præsident elect Jette Balslev

I strålende sol havde 31 rotarianere fundet vej til Højeruplund hvor vi skulle sige farvel til præsident Janni Jørgensen og goddag til vor nye præsident Jette Balslev.

I ventetiden indtil de to hovedpersoners ankoms blev der hygget med et glas udmærket Pink Spumante - efter lidt forsinkelse blev der i det fjernet spottet en smuk gammel Ford A årgang 1930, ført af ejeren Lars Lambæk.  Astadigt kørte bilen op foran de forventningsfulde Rotariane og ud steg foruden Lars Lambæk Visepræsident Torben Lunde, Præsident Janni og Præsident elect Jette Balslev. De fik omgående udleveret et velkomstglas af den udmærket vin.

Herefter gik vi straks ind til de rødternede duge hvor vi skulle indtage middagen. Præsident Janni bød velkommen og påbegyndte straks sin beretning om sit netop overståede rotaryår.

Herefter bekendtgjorde Janni at hun havde besluttet at udnævne 4 klubmedlemmer til at modtage PHF- medaljer - Niels Jørgen Skindersø, Henrik Rudolf, Jan Hansen og Jørgen Maaløv. de overraskede modtagere takkede for udnævnelserne.

Vi sang den smukke  "Danmark nu blunder den lyse nat" af Thøger Larsen 1914

Herefter gig vi igang med spisningen. Middagen bestod af en forret - en velsmagende kold tomatsuppe med et godt brød. Hovedretten - kalvespisbryst med smørstegte kartofler og garniture.

Efterfølgende var der kaffe/the og lagkage - lagkagen var doneret af Ling fra Hotel Stevns som tak for vor tilstedeværelse på hotellet i dette rotaryår.

Visepræsident holdt derefter sine 3 min. der omhandlede Rusland- Putin- DLF-Græs-Fodboldt og prinsesse janni.

Jørgen Maaløv afleverede traditionen tro et eksemplar af rotaryårets ugebreve til præsident og sekretær.
Afslutningsvis blev aftenens højdepunkt indledt af præsident Janni idet hun aftog sin kæde og anbragte den om halsen på vor nye præsident Jette Balslev - som iøvrigt er vor 62nde præsident i klubben.
Præsident Jettes første handling var herefter at anbringe pastpræsident nålen på Janni.

Et stevnsk hurraråb blev fremført med bravour - en ny præsidnt og bestyrelse havde taget over.