Indsendt af Grethe Breum den 10.7.2023
I flere områder i Kenya lever op mod 40% af børnene med kun én forældre eller helt uden forældre. Disse børn er i stor fare for mistrivsel.

Forældreløse og socialt udsatte børn er traditionelt blevet optaget i familie og netværk, men de ændrede kulturelle, sundheds- og socialøkonomiske forhold sætter denne tradition under et stort pres.

Det betyder, at de i forvejen meget udsatte børn og unge får endnu ringere levevilkår, og derved er i stor fare for mistrivsel. Ofte har netværket og familien, som har stor betydning for disse børn,ikke de nødvendige ressourcer, der skal til for at optage endnu en “mund at

Aarhus Skt. Clemens Rotary Klub har som klub løbende projekter. Ønsketræet er et tilbagevende projekt.

Men Kenya Help er klubbens faste projekt som vi har fporpligtet os til.

Ved hvert møde afholder vi et lotteri til fordel for Kenya Help. Overskuddet herfra sendes til KenyaHelp.

Projektansvarlig Lilli Bach Andersen er den der ringes til når et projekt påbegyndes fra KenyaHelp "Første spadestik til det nye fysik og kemilokale.👩‍🔬🧑🏽‍🔬

Vores skole fik doneret udstyr og lidt økonomi til projektet.

Fantastisk at vi nu kan leve op til den nye praktisk orienterede skolereform.

Børnene skal ikke skifte skole men kan blive lige til de skal vælge gymnasie eller erhvervsskole uddannelse.

Vi håber at vores initiativer om praktiske faciliteter giver de unge lyst til praktisk læring og uddannelse med kloge hænder"

Der kan altid ydes sendes yderligere hjælp på mobilpay 6824WH