RD-formandsposten skifter

Rotary Danmark´s nye formand – hvem er han og hvilke tanker gør han sig om 2020/21.

Tak til den afgående formand Jens Martin Hansen

Jeg vil gerne begynde det nye Rotary-år med at takke Jens Martin Hansen, for ledelsen af Rotary Danmark igennem 2019/20.

Det har været et år med mange forskellige muligheder og måske specielt udfordringer, men jeg synes, du har formået at holde styr på tropperne og fokus på opgaverne.

Du har en stor viden om Rotary som kommer alle til gode, både i forhold til formandsfunktionen, men også i de udvalg som du herudover er med i.

Det har været er en fornøjelse at arbejde sammen med dig, så tusind tak for indsatsen Jens.

Hvem er Jan Aagaard

Jeg er medlem af Silkeborg Østre Rotary Klub, er 65 år, gift med Kirsten og bor i Silkeborg.

Vi har voksne børn, der for længst er flyttet hjemmefra, så udover vores arbejde, elsker vi at bruge fritiden på rejser, familie, hus og have og så bliver der heldigvis også plads til en runde golf en gang imellem.

Jeg har min eget virksomhed, som beskæftiger sig med virksomhedsrådgivning, forretningsudvikling, support og støtte af virksomhedsledere med henblik på at optimere drift og indtjening og understøtte, at virksomhederne udvikler sig i den retning, man sætter sig som mål, både på kort og lang sigt.

Min baggrund og virke i Rotary

Jeg blev medlem i 2012.

Efter at have været præsident i min klub, blev jeg assisterende guvernør, RLI instruktør lokalt og på landsplan, og samtidig med formandsposten i Rotary Danmark, har jeg sagt ja tak til opgaven som distriktstræner og formand for distriktets medlemsudvalg.

2019/20 har jeg været distriktsguvernør i Distrikt 1450.

Formand for Rotary Danmark 2020/21

Jeg er stolt over, at være blevet udpeget til Rotary Danmark´s nye formand næste år.

Der er mange spændende opgaver at løse i Rotary Danmark. Jeg vil arbejde for, at distrikterne får et stærkt samarbejde, skaber et stærkt fællesskab og bruger, motiverer og inspirerer  hinanden, til fælles gavn og glæde.

Som formand vil mine opgaver primært bestå af ledelse, koordination og styring af Rotary Danmark i samspil med sekretariatet, samt være sparringspartner i forhold til Guvernørerne i det omfang det ønskes.

Som ny formand vil jeg således arbejde for, at vi i Rotary Danmarks bestyrelse, udvalgene under Rotary Danmark og de fælles ERFA-udvalg på tværs af distrikterne:

• Får et rigtig godt samarbejde
  • Bruger hinanden og spiller hinanden gode
  • Får en stærk fælles ånd og et stærk team, der arbejder i samme retning
  • Fastholder et godt humør, positiv tilgang til løsning af opgaverne
  • Vi står sammen

Derfor vil jeg i starten af juli og igen i januar som noget nyt, afholde et ”Rotary Danmark-formandsmøde” med formændene og chairs, for at høre hvad de har gjort sig af tanker om deres virke for året der kommer. Det giver mulighed for at udveksle viden og indsigt blandt deltagerne, og trække på hinandens erfaringer, når der skal lægges planer for aktiviteter hen over året.

De relationer der skabes her, kan blive værdifulde for forståelsen og koordinationen af opgaver, og mit håb og mål er, at det letter det efterfølgende samarbejde og skaber et forum, hvor man bliver bedre til at tænke på hinanden og bruge hinanden, til fordel for hele organisationen.

Jeg ser frem til et godt og spændende år, og jeg tror på at vi ved fælles indsats kan videreudvikle vores organisation. Jeg vil gøre alt, hvad jeg kan, for at leve op til forventningerne.