Rotary i få ord

Hvad svarer du, når en person du møder interesseret spørger til den Rotary nål, du naturligvis har sat på dit tøj?

Det får du her nogle forslag til, samlet ind blandt rotarianere:

Rotary:

• er et åbent netværk for alle, der gerne vil gøre en forskel i verden.
  • har klubber i hele verden som kan besøges af andre rotarianere, der altid bliver budt velkommen som gæst.
  • sender hvert år 8.000 unge et år på udvekslingsophold i et andet land, heraf op mod 200 danske unge i 19 forskellige lande.
  • er et verdensomspændende erhvervs netværk, som kan hjælpe med lokale aftaler.
  • har i over 35 år på verdensplan stået i spidsen for udryddelse af den stærkt invaliderende sygdom, polio.
  • er en af de helt få NGO’er i verden med sæde i FN.
  • har hvert år 100 dygtige unge mennesker fra hele verden på en toårig master uddannelse i fredsmægling, på syv forskellige universiteter rundt i verden.

Der blev også sat nogle helt korte ”statements” op.

Enkelt ord om Rotary, som er gode at bruge, er:
Netværk - erhvervsnetværk
og
Venskab – Fællesskab.

Nogle udsagn om glæden ved Rotary er:

• Der er god diversitet i alder, baggrund, køn og interesser.
  • Vi bidrager lokalt og er med til at gøre en forskel globalt.
  • Vi har et fællesskab, der gør en reel forskel i verden.
  • Et grænseløst kammeratskab, netværk og muligheder.
  • Et frirum, hvor jeg får frisk inspiration i godt selskab.
  • I Rotary har jeg venner, som altid står klar med hjælp.
  • I Rotary udvikler jeg mig personligt og får opbygget erhvervsmæssigt overskud, som har stor betydning for min hverdag og fremtid.
  • Det giver livslang personlig udvikling og læring.
  • En stor mulighed for selv at gøre en forskel og deltage i et større fællesskab.
  • Et netværk med engagerende mennesker fra mange brancher og baggrunde.
  • Her mødes jeg med interessante mennesker, jeg ellers aldrig ville have mødt.