Indsendt af Tommy Holst den 6.6.2017
På Folkemødet på Bornholm d. 14. – 18. juni har Rotary inviteret en perlerække af interessante og aktuelle foredragsholdere til de åbne møder. Blandt foredragsholderne kan man bl.a. opleve Chef for EU kommissionen i Danmark Stina Soewarta, generalsekretær for Dansk Røde Kors Anders Ladekarl, der vil orientere om flygtningestrømmen til Europa og CRS chef for Arla Irene Q. Mortensen vil fortælle om bæredygtige partnerskaber.

Selvom Rotary er verdens største erhvervsnetværk, der også påtager sig humanitært arbejde, er der mange der ikke kender os. Det vil vi gerne lave om på, og derfor er vi på folkemødet så de besøgende kan finde ud af, hvorfor så mange vælger Rotary til i en travl hverdag.

Vi vil gerne vise og fortælle, hvorfor 11.000 erhvervsaktive danskere og over 1,2 mio. stolte rotarianere verden over, mødes én gang om ugen. På alle møder er der et foredrag af en times varighed, hvor vi får indblik i relevante forhold inden for erhverv, samfund, kunst, kultur og internationale forhold.

Rotary er også en hjælpeorganisation, der gør en forskel globalt og lokalt. Det spænder over støtte til en social forening, børneafdelinger eller humanitære formål. Rotary har i mange år gjort en stor indsats for at udrydde polio, og vi er tæt på målet. Vi samarbejder med Rotary klubber og andre anerkendte organisationer i modtagerlandene, som kan følge projekterne til dørs.

Et tredje flagskib er vores udvekslingsstudenter. Hvert år udveksler vi 200 danske studerende med andre unge i alverdens lande, i kortere og længere ophold.

Det og mere til, kan opleves på Rotarys stand A7 i Danchells Anlæg. Vi glæder os til at besvare spørgsmål, og håber at se rigtig mange besøgende til vore møder, hvor vi har bornholmsk øl på hanerne.