RYLA

Forkortelsen RYLA står for Rotary Youth Leadership Award og er et “officielt” Rotary-program.

RYLA i Distrikt 1470 i februar 2021

Hvad er RYLA for noget?

Forkortelsen RYLA står for Rotary Youth Leadership Awards. Det er et “officielt” Rotary-program, der har til formål at udvikle og styrke selvstændighed og lederegenskaber hos unge mennesker gennem en intensiv og involverende læringsproces, der foregår over nogle få dage.

Også i Rotaryåret 2020-21 arrangerer D-1470 RYLA. Det finder sted i dagene 5-7. februar 2021 i Københavnsområdet. Prisen for arrangementet bliver under kr. 2.000 – ikke alle detaljer er faldet på plads endnu.

Programmets overskrifter er årets tema Rotary Opens Opportunities samt vort evigt unge motto Service Above Self, og vil i et samspil mellem indlæg, gruppearbejde og praktiske aktiviteter sætte fokus på grundprincipper i ledelse, etik i en fake news-æra, respekten for andres syns­punk­ter og værktøjer til konfliktløsning.

Målgruppen er unge på 20-30 år med fokus på de +25. I kan sandsynligvis kende vedkommende på ”ild i øjnene”, ambi­tioner, samfundssind og potentiale til at blive leder. Måske har kandidaten været udvekslings­student hos jer, måske gæst i jeres klub, måske stukket hovedet frem i lokalsamfundet, måske noget helt fjerde. Kandidaten bør ikke have deltaget i tidligere RYLA.

Ansøgning om optagelse sendes til DG1470-1213 (at) rotary.dk (Jens Erik Rasmussen) senest søndag den 20. december. Vi får plads til 20 deltagere og distriktet forbeholder sig ret til at vælge mellem indkomne ansøgninger hvis vi modtager flere.

Med Rotaryhilsen
Holdet bag RYLA