Indsendt af Peter Pade den 17.6.2017
260 golfere dystede om pokalerne og 3 fra vores klub, ryddede præmiebordet.

Af Peter Pade

Kære rotarianere

Inden vi tog afsted til Scotland havde Henry i al beskedenhed sagt, at vi ikke havde en chance for at spille os videre i turneringen på St. Andrews Old Course. En turnering med 264 tilmeldte fra hele verden. Vi havde sågar  booket andre  baner når hovedturneringen blev spillet for "vi går jo ikke videre" som Henry sagde.

Men da de to indledende runder var færdige holdt Henrys profetier ikke stik. Henry blev nummer 6 totalt og Hans Thorsen blev nummer 7 totalt og jeg havde den ære at blive nummer 1 totalt over 2 runder. Det betød, at vi havde 3 mand med i det som kaldtes hovedturneringen. Denne turnering var en holdkamp mellem Nordic team (alle nordiske lande), Celtic team(Skotland, Wales, Irland og Nordirland), English team, European team  og et World team(USA, Australien, Korea etc.). Da jeg havde den bedste indledende score blev jeg Kaptajn for Nordic team.

Efter første dag på St. Andrews New Course (fra 1895), lå Nordic team sammen med English team på en delt 2 plads med hver 246 point. International team førte stort. På andendagen kom vi stærkt  igen og overhalede det internationale team og det betød, at jeg kunne modtage pokalen på vegne af the Nordic team - som vindere af hele turneringen.

Det var en stor ære, som (fandt jeg ud af under middagen) også betød, at jeg skulle holde winners speach til den store fest om aftenen. Her hjalp Søren Thygesen og Henry  mig heldigvis med hurtigt at få skrevet nogle ord ned, så jeg kunne præsentere Herning Rotary klub på bedste vis.

Det har været en fantastisk tur til Scotland, hvor alle Rotarys værdier gik op i en højere enhed. Jeg vil gerne takke alle for en fantastisk tur - ikke mindst Rotary klubben i St. Andrews som havde gjort et stort arbejde. At spille golf i Scotland er noget helt specielt.

Vi vandt alt ialt :

Pokalen for 3 bedste scores totalt i qualifying round (Henry, Hans, Peter)

Pokalen for bedste score på old course qualifying round (Henry)

Pokalen for St. Andrews international team competition (Henry, Hans, Peter)

Pokalen for Best total score in both qualifying rounds ( Peter)