TAK, for at det lykkedes

I juni skrev vi rundt til alle rotarianere, om at årets støtte til polio på verdensplan var langt fra at kunne nå, at vi fik fuld glæde af den ramme på 100 mio. usd, Bill og Melinda Gates Foundation havde givet os for 2019/20.

Ved starten af juni manglede der så meget som 15 mio. usd fra os i Rotary for at nå de 50 mio. usd inden 1. juli 2020.
(Hver dollar fra Rotary udløser to dollar fra Bill & Melinda Gates).
Takket være bidrag fra rotarianere i hele verden, klubber, private fonde og enkeltpersoner, nåede vi lige nøjagtigt op over de 50 mio. den 1. juli.
Stærkt, at vores globale netværk kan træde så flot i karakter – endda under et nyt slemt virusangreb i verden.
Tak til alle jer i Danmark, som beredvilligt gik med.

Flot resultat og polio kampagnen fortsætter
Som mange sikkert allerede har set, er der i august sket det glædelige, at hele Afrika nu er erklæret polio frit.
Der har været arbejdet intensivt på dette i mange år og mange danske rotarianere har været med under vejs som frivillige ved vaccinationerne, ikke mindst i Nigeria.

Nu skal der holdes fast, så de sidste to lande – Afghanistan og Pakistan også slipper af med denne virus.

Bjørn Zebitz
Rotary Denmark PI/PR Chair 2016 – 2021