Indsendt af Wenche Strømsnes den 10.8.2020
Nøjagtig en måned før juleaften er der en tidlig julegave til alle medlemmer af Ikast Rotary Klub, idet det er lykkedes at lokke DR-journalisten og forfatteren Anders Agger fra Ringkøbing til Ikast. Her sætter vi hinanden stævne i NOLI, hvor Morten Kok har lovet at give den lidt ekstra gas rent kulinarisk, da vi forventer at skulle være samlet helt til kl. 21.30.

Oprindeligt er både medlemmer af Innerwheel og vore ledsagere inviteret med, men vi må nok erkende, at vi skal være glade, hvis bare vi får lov til at blive de 50, som forsamlingsforbuddet pt. danner lovramme for.

Anders Agger er rundet af et friskolemiljø. Han er vokset op i en lærerfamilie i Juelsminde og haft sin ungdom i Rækker Mølle og Skjern, gået på gymnasiet i Tarm og så ellers uddannet sig som autodidakt journalist – først hos Ringkøbing Amts Dagblad og siden Danmarks Radio. Det startede på Radio Midt & Vest i Holstebro og er siden gået til ”det rigtige DR” i TV – byen først i Gladsaxe og nu på Amager. Gennem 28 år er det blevet til et hav af fængslende portræt- og dokumentar udsendelser – senest mest hypet sammen på ture med Anna, først i indland, siden i det store udland over det meste af verden og her i sommer pga af corona igen i Danmark. Altid med meget store seertal uanset om, han bliver vist på DR1 eller DR2 og uanset, hvor lang tid programplanlæggerne har sat af til programmet.

Anders Agger bliver tirsdag den 27. oktober bogaktuel med bogen ”KÆRLIGHED” som han har skrevet sammen med sin gode ven og samarbejdspartner MINGO alias fotograf Flemming Nørager fra Herning, og det er helt sikkert, at der vil blive mulighed for at købe et håndsigneret eksemplar med hjem til den bedre halvdel, hvis det går som vi forventer - nemlig at det bliver et rent medlemsarrangement uden gæster.
17.11.2020. 18:15