UDFORSK VORES MÆRKESAGER

Vi er dedikerede til at tage nogle af verdens mest presserende udfordringer på os.

VED DU, HVAD VI LAVER I DIT SAMFUND OG I RESTEN AF VERDEN?

Rotarymedlemmer arbejder hjemme og på tværs af jordkloden for at udnytte vores erfaring og viden til at tackle arbejdet med vores mest presserende udfordringer. Vi fokuserer vores indsats på seks områder: fremme fred, forebygge sygdomme, give adgang til rent vand og sanitet, øge mødres og børns sundhed, forbedre grunduddannelse og læsefærdigheder og hjælpe lokalsamfund til at udvikle sig.

Vi er især dedikeret til udrydde polio i vores levetid. Rotarymedlemmer har deltaget i denne kamp siden 1979 og har nu hjulpet med at udrydde polio i alle lande på nær to verden over.

Når du støtter Rotary, bidrager du til det arbejde, vi gør i dit samfund og i hele verden. Vi er en ansvarlig organisation, der bruger næsten 90% af vores midler til projekter.

Dreng bliver vaccineret mod Polio

Polio er en konstant trussel i Côte d’Ivoire. Regelmæssige vaccinationer er den eneste måde at holde denne sejlivede og invaliderende sygdom ude af landet.

Dreng bliver vaccineret mod Polio

KAMPEN FOR AT UDRYDDE POLIO

ROTARY’s nationale POLIO UDVALG i Côte d’Ivoire
Rotary begyndte kampene mod polio for næsten 30 år siden, og selv om vores arbejde har reduceret antallet af tilfælde af sygdommen med 99 procent på verdensplan, betyder nye udbrud og farlige forhold, at den totale udryddelse af polio er en konstant udfordring.

For eksempel er det i Côte d’Ivoire over to år siden, at sygdommen sidst er set. Men med polio-udbrud i det nærliggende Nigeria, er muligheden for et nyt udbrud en trussel for hele landet. Den eneste måde at holde poliovirus i skak er at fortsætte regelmæssige vaccinationer til alle børn under fem år.

På National vaccinationsdagene sidste år modtog 7,5 millioner børn i Côte d’lvoire to dråber oral polio-vaccine, sammen med vitamin A kosttilskud og ormekure tabletter.

Denne realisering understreges af vores frivilliges villighed til at sætte deres eget liv på spil. Bare sidste år blev 20 polio vaccinatorer dræbt i Pakistan.

“Polio udryddelse er ikke en mulighed, det er en pligt,” siger Richmond-Ahoua, formand for Rotary s PolioPlus udvalg i Côte d’lvoire. “Når man tænker på, hvad der er blevet gjort i Côte d’lvoire, trods de mange forhindringer, vi har står over for, er vi dybt overbeviste om, at polio snart vil blive udryddet.”

"UDRYDDELSE AF POLIO ER IKKE EN MULIGHED, DET ER EN FORPLIGTELSE."