Indsendt af Klaus Kristian Jakobsen den 16.8.2019
Udvekslingsprogrammet 2019-20 er i fuld gang i Rotary

Egedal Rotary Klub har netop modtaget Otto fra Argentina, som skal være hos i Egedal Rotary Klub i dette udvekslingsår 2019-20. Otto skal leve og bo som en dansk dreng hos vores 3 fantastiske værtsfamilier. Han vil gå på gymnasiet og deltage i fritidsaktiviteter i lokalområdet.
Vi har igen i år store forventninger til hans år. Ikke nok med, at han skal lære at være dansker og begå sig i danmark, så skal han naturligvis kunne forstå og tale dansk.
Otto har allerede inden ankomst studeret Danmark via nettet. Han har bla. lært sig selv at tale dansk ved at se danske Youtube film.

Samtidig sender vi Majken afsted til Taiwan på sit livs eventyr. Hvor Majken skal bo, hvor hun skal gå i skole og hvad hun skal spise, bliver rigtig spændende. Det vil hun fortælle på et senere tidspunkt. Det vi ved er at der gerne skulle stå en Rotary Counsellor ved navn Yuan-Yi Wu Melon, et sted i Taiwan og tage godt i mod hende når hun lander. Vi vil igennem året følge Majken ved månedlig korrespondance, sociale medier og skype.

Læs meget mere på www.1470.dk

Sidste års udvekslingsstudenter Dudu og Sebastian er ved at finde sig til rette hjemme igen.

Det var ikke uden blanke øjne og en klump i maven, at vi fik sendt vores allesammen Dudu tilbage til Brasilien - Ikke et farvel - men et på gensyn - for han kommer helt sikkert igen på besøg.

I starten af juli måned bød vi velkommen hjem til vores Sebastian. Sebastian har haft et fantastisk år i Mexico. Det vil han komme og fortælle om i klubben til oktober.

Er du interesseret i at hører mere om ungdomsudveksling - Klik her