Indsendt af Jørgen Maaløv Jørgensen den 30.10.2018
Distriktskonferencen i D14480 blev afholdt i Factory Lodge i Holeby på Lolland.

154 personer - Rotarianere og ledsagere havde fundet vej til den gamle sukkerfabrik Højbygård - nu Factory Lodge i Holeby på Lolland hvor årets Distriktskonference og Årsmødet blev afholdt.
Morgenen startede med, at de letbenede tog trappen og de magelige elevatoren til øverste etage hvor konferencen i de spændende lokaler blev afholdt.

Samtidig med registreringen og morgenbuffeen, underholdt Maribo Borgervæbning med hornmusik.
Præsis kl 9:15 startede DG Gudde Södergren sin velkomst med en lille personlig beretning om stedet og sukkerroens betydning for Lolland - Hvorefter vi sang  "jeg ved en lærkerede"
Borgmester Holger Rasmussen bød velkommen til Lolland Komune.

Ordet blev nu givet til dagens hovedtaler Claus Meyer som havde fundet tid i sin travle hverdag til at berette om sine spændende projekter som Kulinarisk iværksætter. Claus Meyer var et særdeles spændende indslag og mange af hans betragtninger kunne være til gavn for meget Rotary arbejde.

Efter kaffe pausen og besøget i det opstillede stande fortalte og viste billeder Wictoria Warzycka og Sahra Rotl Thorsen  om deres udvekslingsophold i henholdsvis Thailand og USA.

Præsident for København Rotaract Klub Michelle Andreasen viste billeder og berettede om "PACE - En unik Rotaract mulighed"

Verdenspræsidentens repræsentant Molly Youd fra Wales bragte en hilsen fra Barry Rassin.
Tale kan i øvrigt findes oversat på distriktets portal - under dokumenter.

Efter frokosten startede en ledsagertur som med bus gik til lokale historiske seværdigheder på Syd og Midtlolland - turen blev ledet af Hans Christian Bentsen fra Lokalhistorisk arkiv i Rødby.

Konferencen fortsatte med hilsener fra Distrikt 2275 i Norge af DG Thor O. Olsen og DG Susanne Gram-Hansen Distrikt 1470 samt Distrikt Præsident Merle Conradi Larsen Inner Whell Distrikt 48.

Efter hilsener starte de tre Workshops der var indlagt i konferencer som man på forhånd havde tilmeldt sig.

Workshop 1: Inspiration til at styrke den humanitære indsats (28 personer)
Workshop 2: Inspiration til rekruttering og fastholdelse af medlemmer (39 personer)
Workshop 3: Inspiration til at skabe kendskab og PR om Rotary (23 personer)

Efter Workshop seancerne som varede fra 13:30 til 15:30 startede Årsmødet hvor der var udsendt en særskilt dagsorden.

Ved årsmødet blev der også uddelt diplomer for indsamlede beløb til Polio Plus.
Præsident Finn Laursen Roskilde RK og Vicepræsident Henrik Stirø-Larsen fra Rotary E-Club One of Denmark modtog begge et diplom på vegne af deres klubber.

en yderst vellykket Konferencen sluttede med en forrygende koncert af Regnbow Gospels.

DICO
Jørgen Maaløv